Jaké zvládat příznaky syndromu dráždivého tračníku?

Příznaky syndromu dráždivého tračníku (IBS) mohou být nepohodlné, nepříjemné, nepředvídatelné a zásadním způsobem mohou narušovat každodenní život člověka. A jak ví každý, kdo žil s IBS, pro vyřešení tohoto zdravotního problému je potřeba věnovat pozornost celkové pohodě a stavu člověka – od eliminace osobních spouštěčů těchto obtíží po stres, spánek a výživu. 

Nemáte doktorát v oblasti léčby trávicího ústrojí? Nevadí. Sestavili jsme pro vás soubor užitečných možností od meditací až po lékařské zákroky, z nichž si můžete vybrat. Vaše tělo je jedinečný organizmus, doporučujeme proto experimentovat; zkuste zařazovat do svého života jednu věc po druhé, abyste zjistili, co u vás funguje. 

STRAVA A DIETA:

  • Tipy ke stravování: Jak vždy říkávají maminky, je velmi důležité osvojit si správné stravovací návyky a také jíst pomalu a v klidu.

  • Děd Vševěd ví vše nejlíp: Jídlo vždy dobře rozžvýkejte a jezte vždy přiměřené porce – ani moc ani málo.

  • Upravený příjem vlákniny: Může to znamenat zvětšit nebo naopak zmenšit porce – výživový poradce vám pomůže upravit příjem vlákniny podle potřeb vašeho těla.

  • Veďte si deník: (o konzumaci mléčných výrobků… a o všem ostatním). Veďte si deník o svých příznacích a stravě, abyste zjistili, co vám osobně nesvědčí. Je užitečné zaznamenávat si, co jíte a jaké přitom máte příznaky, abyste si pak dokázali spojit, co vám nedělá dobře. Abychom vám to zjednodušili, vytvořili jsme pro vás jeden takový deník. Klikněte zde a vytiskněte si jej!
  • Zmáčkněte spoušť: Výživový poradce vás tímto procesem provede a pomůže vám odhalit spouštěče těchto problémů ve vaší stravě (a vyhnout se jim).

  • Hluboká voda: Pijte hodně tekutin, omezte však alkohol, kávu, šumivé nápoje a umělá sladidla známá jako „polyoly“ (často se vyskytující ve žvýkačkách).

Odepřete si FODMAP (fermentovatelné potraviny, oligosacharidy, disacharidy, monosacharidy a polyoly): V posledních letech bylo zjištěno, že strava s nízkým obsahem FODMAP zmírňuje příznaky IBS – zkuste si o této možnosti pohovořit s lékařem nebo dietologem.

ŽIVOTNÍ STYL A DOPLŇKOVÉ PŘÍSTUPY:

Řešení pomocí léků: V závislosti na vaší diagnóze a příznacích vám může lékař předepsat léky na zmírnění nepříjemných stavů, jako jsou spasmolytika, laxativa nebo dokonce antidepresiva. Ty vám mohou být předepsány lékařem a liší se u jednotlivých osob.

Jde na vás spaní? Věřte nebo ne, alternativní metody jako je hypnoterapie mohou být u některých pacientů opravdu účinné.

Bylo prokázáno, že Bifidobacterium longum 35624™, s jedinečným kmenem, snižuje příznaky syndromu dráždivého tračníku, jako jsou nadýmání, plynatost, bolesti břicha, průjem a zácpa.

Podstupte kognitivně behaviorální terapii (CBT): Psychologické přístupy, jako je CBT při skupinových nebo osobních sezeních, prokázaly vynikající výsledky při zmírňování příznaků.

Omezte stres: Pracujte na způsobech snižování stresu ve svém každodenním životě, od práce s myslí po jógu nebo meditaci. Chodit do přírody je skvělým způsobem, jak zmírnit stres, který je běžným spouštěčem propuknutí IBS. 

STRAVA S NÍZKÝM OBSAHEM FODMAP

Může to být trochu obtížnější ... v mnoha případech však bylo zjištěno, že strava s nízkým obsahem látek FODMAP výrazně zmírňuje příznaky IBS.4 Stejně jako u všeho, co souvisí se střevy, je to velmi individuální a tato dieta nemusí fungovat u všech lidí stejně…

Co vlastně znamená zkratka FODMAP? FODMAP jsou specifické typy sacharidů, které jsou obtížně stravitelné a často souvisejí se zhoršováním příznaků IBS.

Bez ohledu na to, jaké máte příznaky IBS, existuje strategie, kterou stojí za to vyzkoušet. Nemusíte se jen naučit s tímto problémem žít – ten problém můžete i porazit! Existuje početná komunita lidí, kteří úspěšně zvládají IBS a sdílejí online tipy a triky a poskytují podporu ostatním lidem, kteří také bojují s těmito střevními obtížemi. Nemluvě o nových výzkumech prováděných vědci z celého světa, kteří dále zkoumají potenciální způsoby léčby. Existují tedy všechny důvody pro optimizmus – hledejte, poraďte se s lékařem nebo dietologem a sestavte si plán. To zvládnete! 

Náš tip:

SYMBIOSYS Alflorex® - Probiotikum pro Vaši vnitřní rovnováhu

  • Probiotikum od francouzské originální společnosti Biocodex
  • Obsahuje Bifidobacterium longum s patentovaným kmenem 35624®
  • Vědecky ověřená účinnost v průběhu 15 let
  • Jednoduché užívání kdykoliv během dne s jídlem i bez jídla
  • Bez obsahu lepku a laktózy
  • Malá kapsle se snadno polykají
  • Užívá se 1 kapsle / 1x denně
  • Užívání by mělo trvat minimálně 4 týdny a nemělo by být přerušováno
  • Je vhodný pro osoby s dietou s nízkým obsahem FODMAP

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení