10 pravidel jak zvládnout redukční dietu

10 pravidel, jak zvládnout redukční dietu

Co je redukční dieta?

Základem redukční diety je omezit kalorický příjem, čímž dochází ke ztrátě tukové hmoty a následně k hubnutí. Každý člověk je jiný, má jiné biorytmy, stravovací návyky i způsob života, a proto nemůže být redukční dieta stejná pro všechny.

Zapomeňte na rady kamarádky, sousedky nebo kolegy v práci! Pokud má být redukční dieta úspěšná, je třeba ji nastavit individuálně. O účinnosti dodržované diety rozhoduje několik faktorů.

První důležitý faktor je, zda je dieta správně přizpůsobená individuálním potřebám organismu – tedy je nastavena na správnou kalorickou hodnotu.

Ale jak budete dietu dodržovat je už jen na vás, a to je ten druhý velmi důležitý faktor. Pouze když nastavíte dietu také „v hlavě“ a současně začneme dodržovat několik podstatných pravidel, máte vyhráno a můžete se těšit na vysněnou postavu.

diet-gc44b32d93_1920_1

10 pravidel redukční diety

Je třeba si uvědomit, že redukční dieta je individuální záležitostí. O jejím nastavení je třeba přemýšlet! Máme pro vás 10 pravidel redukční diety, se kterými vám hubnutí půjde snadno, rychle a bez jo-jo efektu.

  1. Začněte realisticky

Na začátku všeho musí být zhodnocení aktuálního stavu. Zvažte se, změřte si obvod břicha, paží, prsou, boků aj. Je dobré vědět, kolik procent tuku se ve vašem těle nachází. Pokud to myslíte vážně, je lepší navštívit odborníka - výživového specialistu, který vám s diagnostikou pomůže. 

  1. Odhalte chyby

Na úplném začátku redukční diety je potřeba odhalit vaše největší stravovací chyby. První týden jezte a pijte vše tak, jako normálně a všechny potraviny a nápoje si zapisujte. Po týdnu je třeba výsledky zhodnotit a odhalit největší problémy, jako je nedostatečný pitný režim, dojídání se mezi jídly, sladká nebo tučná jídla navečer či nadměrná konzumace kalorických nápojů apod.

  1. Připravte si jídelníček

Základem je omezení konzumace tučných a sladkých jídel, mezi které patří například tučné maso, sladkosti, uzeniny, ale třeba i bílé pečivo. Dodržujte stravu s dostatkem syrového ovoce, čerstvých syrových salátů, čerstvě lisované šťávy z ovoce a zeleniny. Nevynechávejte čerstvé mořské ryby, drůbež a jehněčí maso, zvěřinu, celozrnné obiloviny, semínka, oříšky a veškeré luštěniny a jogurt či kefír, které mimo jiné obsahují probiotické kmeny pomáhající upravit střevní mikrobiotu. Velmi důležité je vyvážené množství vlákniny, vitamínů, minerálů, bílkovin a snížený počet sacharidů. V jídelníčku by v žádném případě neměly být potraviny, které nemáte rádi. Dejte přednost oblíbeným, ale zdravým produktům.

fitness-g5506aeed4_1920

  1. Jezte pravidelně

Je extrémně důležité, abyste jedli pravidelně a měli na jídlo dostatek času. Ideální je jíst pětkrát denně = snídaně + svačina + oběd + svačina + večeře. Naplánujte si jídla co 2,5 - 4 hodiny. Snídani si dejte v první hodině po probuzení a večeři 2 - 3 hodiny před spánkem.

  1. Nevynechávejte jídla a neďobejte mezi nimi

Pravidlo zní: snězte vše, co máte v jídelníčku naplánované a dodržujte správnou gramáž. Tak budete shazovat kilogramy zdravým tempem. Nedostatek kalorií může mít za důsledek opačný efekt - zpomalí to metabolismus a tím zastaví proces hubnutí. Pokud máte mezi jídly pocit hladu, zkuste vypít sklenici vody. Často si pleteme pocit hladu s chutí. Proto neuždibujte mezi naplánovanými jídly a nepokoušejte sami sebe.

  1. Nepodceňujte pitný režim

1,5 - 2 l přírodní minerální vody denně je absolutní minimum, jaké je potřeba dodat organismu pro zaručení správného pitného režimu. Vodu můžeš střídat s bylinkovými nebo ovocnými čaji, nebo zeleným čajem. Na každý kilogram váhy byste denně měli vypít 40 ml tekutin. Mezi vhodné tekutiny patří voda, minerálky, fresh džusy. Mezi nevhodné káva a slazené nápoje.

  1. Vyhýbejte se pokušením

Do obchodu vyrazte vždy s připraveným nákupním seznamem a… plným břichem. Díky tomu se vyhnete zakoupení produktů, které nejsou na seznamu. Není dobré pokoušet osud.

  1. Nevaž se moc často

Neočekávejte rychlé hubnutí a ztrátu 10 kg za dva týdny. Dejte svému tělu čas! Pomalé snižování tělesné váhy umožní organismu si přivyknout novým stravovacím návykům mnohem lépe a díky tomu celý proces proběhne zdravě a bezpečně. Na váhu si stoupněte maximálně jednou týdně - vyberte si jeden den např. sobotu či pondělí a važte se ráno nalačno.

  1. Sportujte

157522587_1093567184404412_7914877554478085163_n

Dietu je vhodné doplnit sportem. Není zdravé, abyste hubli na úkor ztráty svalové hmoty. Pokud budete sportovat, vaše tělo posílí a současně budou mizet především tuky. Pokud jste do této doby nesportovali, začněte pravidelnými procházkami.

  1. Kontrolujte výsledky

Hubnout se musí zdravě. Běžný úbytek váhy je 0,5 až 1 kg týdně. Může to být ale i méně, protože případným cvičení nabíráte svalovou hmotu, takže tělo formujete, ale na váze to není tak vidět. Pokud budete hubnout příliš rychle, mohlo by se to negativně podepsat na vašem zdraví. V takové situaci je třeba se o skladbě jídelníčku poradit se specialistou.

NÁŠ TIP:

Existují doplňky stravy, které vám mohou ve vašem úsilí pomoc.

Bellasin effect 

doplněk stravy speciálně zaměřený na potřeby žen po čtyřicítce. Inovativní složení s navýšeným obsahem zeleného čaje a guarany podporuje efektivní hubnutí a spalování tuků. Jetel a len mírní nepříjemné projevy menopauzy a vitaminy D a K přispívají k zachování dobrého stavu kostí.

 Bellasin-Effect-40_SK_1

Vhodným doplňkem stravy pro ženy je také Forfemina Slim ve formě kapslí, který obsahuje rostlinné extrakty, zinek a chróm.

   


  

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení